Loading...
Zlepšení těsnících schopností, servisovatelnosti i funkčnosti! Fox představil "facelift" své teleskopické sedlovky.

Zlepšení těsnících schopností, servisovatelnosti i funkčnosti! Fox představil "facelift" své teleskopické sedlovky.

27/04/2024

"Nejlepší teleskopická sedlovka na trhu", i tak je někdy přezdíváno sedlovce Trasfer od Foxu. Nyní přichází na trh nová generace, která si klade za cíl zejména odstranit hlavní nedostatky své předchůdkyně. Těmi jsou zejména robustnost, nastavitelnost a snadnější údržba.

Performace verze bez Performace verze bez "kašimy"


Nový teleskop se bude vyrábět v široké škále velikostí. Šířkově je možno zvolit ze tří - 30,9, 31,6 a 34,9 mm. Zdvihové varianty budou startovat na 120 milimetrech a přes 150, 180 a 210 skončí až na 240. Podle Foxu je to důležité zejména pro to, aby bylo vyhověno jezdcům, kteří si na velkém zdvihu opravdu hodně zakládají. Tím to ale nekončí, každý model je totiž ještě vybaven funkcí nastavení zdvihu bez použití nářadí. Délku pracovní oblasti lze nastavovat po 5 mm až do snížení o 25 mm. Tato funkce je navržena tak, aby vyhovovala různým geometriím rámů. Finální paleta zvihu celé řady se tak pohybuje od 95 mm do 240 mm v krocích po 5 mm. To poskytuje možnosti, které se jistě zavděčí téměř každému jezdci a jeho velikosti rámu.

Nová páčkaNová páčka


Velké posun se objevil ve vnitřních částech. Ty sice nejsou na pohled vidět, nicméně jedná se o to nejdůležitější. Jak již bylo zmíněno, důraz byl kladen zejména na  zvýšení odolnosti. Fox tak přepracoval jeho vzduchový systém, který díky tomu snižuje ztráty vzduchu o 62 %. Tohoto zlepšení bylo dosaženo nahrazením dynamických těsnění hřídele statickými a přemístěním vzduchové komory do horní části sloupku. Přepracovaná vzduchová pružina umožňuje snadnější údržbu, což potenciálně snižuje náklady na servis a minimalizuje prostoje. Vedle toho bylo dále začleněno dvojité olejové těsnění spolu s pokročilými těsněními stěračů, což výrazně prodlužuje životnost patrony. Papírově má nový Transfer servisní interval až 300 hodin.

Nové těsněníNové těsnění


Další z vytyčených cílů bylo dosažení snížení tření. Tomu bylo napomoženo výměnnou kluzných pouzder IGUS za pouzdra Ekonol s kovovou podložkou.Tato inovace nejen zjemňuje chod, ale také zvyšuje rychlost zpětného chodu. Je to z důvodu, že pouzdra s kovovou podložkou umožňují používat menší tolerance. Výrobce dokonce tvrdí, že to snižuje sílu potřebnou ke spuštění sedlovky o 40 % ve srovnání s předchozím modelem.

Přepracované chycení sedlaPřepracované chycení sedla


Přemístěním vzduchové komory do horní části byl pod sedlovou objímku umístěn autoventilek, který umožňuje jezdci upravit rychlost zpětného chodu změnou tlaku vzduchu. Lze tak vlastnosti přizpůsobit individuálním preferencím nebo měnícím se atmosférickým podmínkám.

Technický výkres vzduchové komory a přidruženého autoventilkuTechnický výkres vzduchové komory a přidruženého autoventilku


Nový "teleskop" váží 671 gramů při zdvihu 210 mm. Cena se liší v závislosti na verzi. Ty budou opět dvě. Factory úprava s Kashima Coat povrchem vyjde na 339 $ (7 965 Kč). V uvozovkách obyčejná Performace verze bude k mání "jen" za 289 $ (6 790 Kč). To není moc velký rozdíl v ceně. Každý chce přece "kašimu". Veškeré informace naleznete na oficiálních stránkách Foxu.

Líbí se vám?

Zdroj fotografií: Fox
Vojtěch Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Vojtěch
Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Náhled
Náhled
Náhled

Všechna práva vyhrazena. © 2024 Ondřej Vincenc, Steve Osyka

Obchodní podmínky . Podmínky ochrany osobních údajů