Loading...
RECENZE: Cannondale SuperSix EVO - Jedno kolo pro všechno?!

RECENZE: Cannondale SuperSix EVO - Jedno kolo pro všechno?!

28/04/2025



Díky pokroku v konstrukci se v poslední době čím dál tím více dostávají zpět do popředí univerzální silničky. To, co dřív bylo samozřejmostí, bylo nahrazeno klidně 2, 3 až 4 modely. Dnes spousta značek zařízla tuto modelovou diverzifikaci a nabízí jedno kolo, které kombinuje vlastnosti vrchařských, i aero modelů. Jednou z nich je i Cannondale, který svou novou generací SuperSixu zlikvidoval svůj starý model SpeedSix a nabízí tak jedno univerzální kolo, které je jak extrémně lehké, tak výborné v aerodynamice. A jaké je?



Rám

V námi testované velikosti 56 má rám 915 gramů, což je naprosto výborná hodnota. Ve stejné kategorii je aktuálně například Madone Gen 8 ve variantě SL od Treku, která má o něco málo přes 100 gramů navrch. Madone je ale obecně o trochu více aerodynamičtějším kolem. Vrcholná varianta SuperSixe dokáže tuto hmotnost srazit až na 815 gramů. Ve velikosti 54 je hmotnost celého kola bez pedálů 7,69 kg. Jak je ale u Cannondalu známo, realita bývá dokonce o něco málo nižší. U rámu je fajn zmínit fakt, že střed není klasický lisovaný typu pressfit, nicméně šroubovaný typu BSA. Výrazně je tak ulehčena servisovatelnost a navíc hrozí nižší riziko poškození při jeho vyndávání. Vnitřní vedení bovdenů je samozřejmostí. Bez toho by ostatně neměla aerodynamická úspora moc smysl.




Hodně aerodynamického odporu se tu ušetřilo na sedlovce, která je velmi úzká. Dokonce tak, že by se do ní nevešla baterie elektronické sady. Tento problém byl vyřešen speciálním vybráním rámu ve spodní části pod středem, kam se baterie namontuje. Samotná sedlovka má ve velikostech 51 a víc 20 mm offset, který nutně nemusí úplně všem vyhovovat. To lze vyřešit namontováním sedlovky bez offsetu, jenž je určena pro velikosti menší než 51.



Osazení

Varianta EVO 2 je osazena kompletem od Shimana. Konkrétně se jedná o elektronickou řadu Ultegra Di2, která je dle mého názoru tím nejlepším, co na své kolo můžete v poměru cena/výkon dát. Z řady Ultegra je tu kompletně vše, tudíž zákazník nedostane například horší kazetu, jako tomu u nějakých kol bývá. Kazeta má rozsah 11-30 zubů, což v kombinaci s kompaktními převodníky 50 a 34 zubů tvoří naprosto výborný rozsah pro prakticky kterékoliv stoupání. Ani převody do rychla ale samozřejmě nechybí, byť by se zde za mě semi-kompakty hodily spíš. Délka klik je běžných 172,5 mm, což je výborný kompromis, který ujezdí kdokoliv.



Brzdy má na starosti také řada Ultegra od Shimana. Není jim prakticky co vytknout. Kotouče mají rozdílné velikosti, vpředu nalezneme 160 mm průměru a vzadu 140

Kola jsou přímo od Cannondalu. Konkrétně se jedná o jejich model HollowGram 45 R. Jak již název napovídá, jejich výška je 45 mm, tedy univerzální velikost pro univerzální kolo. Vnitřní šířka je 21 mm a samozřejmě jsou připraveny na bezdušové použití. Zajímavostí a výborným doplňkem je rychlostní senzor od Cannondalu, který je na předním náboji od výroby ve všech variantách a bez problémů ho lze spárovat s jakýmkoliv cyklopočítačem. To velmi chválím, jelikož co si budeme, každého občas štvou výpadky rychlosti v hustším porostu kvůli ztrátě GPS signálu, avšak málokdo si takový senzor opravdu sežene jako doplněk. Zde to tak není potřeba řešit.



Řídítka jsou od Visionu. Jedná se o jejich model Trimax Carbon Aero, který je opravdu povedený a já osobně bych si ho vybral spíše než komba.

Design

Ačkoliv je design čistě subjektivní záležitostí, je tu pár věcí, které je potřeba vyzdvihnout. Celkové zpracovaní kola je poměrně konzervativní, avšak elegantní. Osobně jsem na něm první pohled jsem neviděl nic moc zajímavého, co by mě opravdu zaujalo, avšak s postupem času jsem se do něho prokoukal. V tom je dle mého názoru to hezké. V té obyčejnosti, která se v dnešní výstřední době hodí jako příjemný protipól.




Škoda je matné černé barvy bez nápisu Cannondale, ve které jsme kolo k testování dostali. Je v ní za mě až příliš obyčejné a perleťový konec vidlice tomu moc nepomůže. Chybí tomu nějaké výrazné akcenty. V katalogu Cannondalu jsou ale i jiné barvy, jež jsou za mě naprosto boží. Osobně jsem fanouškem béžově-stříbrné metalízy s černým koncem vidlice a bílým nápisem. 

Zajímavým a velmi hezkým prvkem je zakrytý závit osy na pravé straně vidlice. Kolik wattů tím bylo ušetřeno je otázkou, avšak čistotě designu to velmi pomůže.

Nádherná jsou řídítka společně s představcem. Můj nepopulární názor je, že takové řešení v podobě aero řídítek a představce je hezčí než kombo. O výhodách tohoto řešení v podobě větších možností nastavení ani nemluvě.

Jízdní dojmy

Posed je tak akorát. Není ani výrazně natažený, ani výrazně krátký. To je fajn, jelikož je díky tomu přirozený a rychle si na něj člověk zvykne. Navíc to poskytuje hodně možností úprav nastavení dle osobních preferencí. Sedlo od Prologa mi velmi vyhovovalo, ačkoliv jsme se na tom například s Tomášem neshodli.




Co je nutné zmínit, ačkoliv to bylo již hodněkrát řečeno, je výborný úchop pák. Shimana Di2 jsou za mě tím nejlepším, co je možné sehnat. Setkal jsem se i s názorem, že o něco málo lepší jsou ještě nové GRX. Ty jsem však neměl možnost vyzkoušet. Samotné řazení je pak naprosto skvělé. Zde není o čem polemizovat. Di2 sady řadí absolutně precizně a rychle.




Samotné kolo se nachází někde uprostřed pomyslného čtverce s krajními body tuhost, pohodlí, hmotnost, aerodynamika. Jako nejvýraznější bych zmínil tuhost, která je na opravdu vynikající úrovni a zejména při jízdě ze sedla ve stoupáních je cítit tah a ochota jít za každým šlápnutím. Rovněž aerodynamika je na výborné úrovni, což ještě podtrhují kola s výškou 45 mm, která jsou pro takové použití opravdu tak akorát a kolu propůjčují ve vyšších rychlostech hodně stability, aniž by si za to braly daň v nižších rychlostech sníženou agilitou. Ani zbylé dva parametry ale vůbec nezaostávají. Celkově se jedná o stroj, který žádným směrem výrazně nevybočuje, a uspokojí tak velkou část cyklistů, kterým poskytne naprosto vynikající vlastnosti ve všech oblastech a bude se jim na něm velmi příjemně jezdit.



Shrnutí

Cannondale SuperSix EVO je pro mě odteď ztělesnění všeumělství, které k mému překvapení funguje výborně. To, že kompromisní věci nedělají ani jednu věc správně, zde opravdu ani omylem neplatí, a za své peníze dostane jezdec výborný nástroj pro jakýkoliv typ jízdy nebo závodu. Je to naprosto ideální prakticky pro jakéhokoliv sportovně jezdícího hobíka nebo vlastně i profesionála, jelikož si v něm každý najde to své. To ostatně dokazují výsledky tohoto kola na poli profesionální cyklistiky ve WorldTouru, kde se řadí k jednomu z nejlepších a tým EF Education ho používá jako jediné pro všechny typy tratí.
Vojtěch Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Vojtěch
Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Náhled
Náhled
Náhled

Všechna práva vyhrazena. © 2024 Ondřej Vincenc, Steve Osyka

Obchodní podmínky . Podmínky ochrany osobních údajů