Loading...
Jako za starých dobrý časů? Colnago představilo kolo s ráfkovými brzdami!

Jako za starých dobrý časů? Colnago představilo kolo s ráfkovými brzdami!

08/08/2024

Někteří lidé stále preferují z různých důvodů ráfkové brzdy oproti kotoučovým. Ať už je to z důvodu hmotnosti, servisovatelnosti, nostalgie či jiného, nemají v oblasti nových kol moc na výběr. Jedním z nich je koneckonců i Slovinec Tadej Pogačar, který vždy doma s oblibou trénoval na kolech s ráfkovými brzdami a dokonce je i jako jeden z posledních používal při závodech v horských etapách. Sponzory byl však postupně nucen využití ráfkových brzd omezovat a nakonec jím využívané Colnago přestalo svá závodní kola stavět na ráfkových brzdách úplně. Nyní se však k této technologii částečně vrací. V edici Rim Brake své ručně vyráběné chlouby C68, která se montuje v italském Cambiagu, nabízí rámovou sadu připravenou na použití "ráfkáčů".



Rámová sada C68 má základní výhodu v tom, že se jedná o tažený rám. Není to tak na úpravu náročnější monokoková výroba, která je dnes standartem ve výrobě kvalitních karbonových rámů vyšších kategorií. To umožnilo Colnagu relativně levně doplnit rám pro kotoučové brzdy o strukturálně zesílené části v oblastech uchycení ráfkových brzd tak, aby ododaly zvýšenému tahu. S úpravou na ráfkové brzdy se zákazník samozřejmě ochuzuje o uchycení kol pomocí pevných os. Zde jsou tak klasické rychloupínáky. Nespornou výhodou je, že se na tento rám dají naroubovat pneumatiky až o velikosti 28 mm. 



Jak už jsme zmínili, jedná se pouze o rámovou sadu, tedy o rám, vidlici sedlovku a hlavové složení. Na zbytek kola si musíte koupit komponenty zvlášť a celé kolo sestavit. Samotný rám je nabízen v 7 velikostech, jako standartní C68. Pokud si budete vybírat, jakou sadou kolo osadíte, váš výběr nebude složitý. Rám je totiž stavěn jen na nové vrcholné 12 rychlostní elektrické systémy od Shimana, Sramu a Campagnola. První dvě zmíněné společnosti ale nenabízejí k těmto svým vrcholným sadám ráfkové brzdy. Buď se tedy spokojíte s brzdami ze starších sad, nebo půjdete do Campagnola, které ráfkové brzdy u své vrcholné řady stále nabízí. Na druhou stranu, nebyl by hřích takové kolo postavit na něčem jiném, než na Campagnolu? Co se týče hlavového složení, to je zde od SLT od společnosti CeramicSpeed. Na verzi Rim Brake bude ještě na rozdíl od standartní C68 užito 3D tištěných titanových patek.

Celou rámovou sadu si můžete koupit za 6 930 €, tedy v přepočtu asi přibližně 175 000 Kč.




Colnago vydává v poslední době opravdové skvosty, že?

Zdroj fotografií: Colnago
Vojtěch Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Vojtěch
Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Náhled
Náhled
Náhled

Všechna práva vyhrazena. © 2024 Ondřej Vincenc, Steve Osyka

Obchodní podmínky . Podmínky ochrany osobních údajů