Loading...
Elektro i neelektro v jednom a další rozměr přizpůsobení?! To je nový Trek Fuel a Fuel+!

Elektro i neelektro v jednom a další rozměr přizpůsobení?! To je nový Trek Fuel a Fuel+!

07/08/2025

Klasika, elektro a k tomu nespočet možností nastavení pro každého zvlášť? To jsou nové trailové modely Fuel a Fuel+ od Treku, které právě představil. Rám je postaven na stejném základu. Dostupné jsou však tři varianty s různou velikostí kol, odpružením i kinematikou zadní stavby. Každý si tak zvolí dle svých požadavků a terénů, ve kterých jezdí.






Právě tři varianty jednoho kola dělají to, čím se Trek liší od konkurence. Většina kol totiž umožňuje například jen výměnu kol, tlumičů nebo úpravy geometrie pomocí flip-chipu. Fuel a Fuel+ k tomu nově disponují i výměnou vahadel a úchytů tlumičů. Tím lze kompletně změnit charakter kola. A není to jentak nahodilé. Trek jednotlivé konfigurace propracoval do sebemenších detailů tak, aby každá tvořila promyšlený celek a odpovídala určitému jezdeckému stylu.





Rám vychází ze starší generaci, nicméně byl zásadně přepracován. Nově je pro něho prioritou univerzálnost, odolnost a možnost přizpůsobení. Lze do něho zasunout teleskopku o zdvihu 200 mm už od velikosti M. Prostřední trojúhelník mezi horní, spodní rámovou a sedlovou trubkou nabízí spoustu místa pro delší tlumiče, láhve s pitím nebo doplňkovou baterii. Na horní rámovce navíc nalezneme úchyty pro příslušenství. U klasické verze bez baterie je tu pak ještě úložný prostor ve spodní rámovce. Oba rámy používají také nově standardní hlavové složení.




A jaké konkrétně jsou jednotlivé konfigurace? První z nich je EX. Jedná se o nejuniverzálnější variantu se zdvihy 145 vzadu, 150 vpředu a 29 palcovými koly. Kinematika byla převzata z předchozí šesté generace, avšak byla vylepšena anti-squat křivka. To napomáhá efektivitě ve stoupáních. Tato varianta je ideální pro jezdce, kteří k trailům rádi vyšlapou sami, nebo za nimi dojíždějí z větší dálky po svých.

Konfigurace zvaná MX napovídá, že se jedná o mullet verzi. Vpředu tedy nalezneme 29 palcové kolo, zatímco vzadu pouze 27,5 palcové. Nabízí zdvihy 150/160 mm a její kinematika by měla být progresivnější a hravější. Ideálně tedy odpovídá jezdcům, co si libují ve skocích, utáhlých klopenkách a technických tratích. Tato konfigurace je podobná bývalému modelu Remedy.




Poslední varianta LX disponuje zdvihy 160/170 mm a s tím se pojí i její zaměření. Je kinematikou nejagresivnější a se svým pružinovým tlumičem se blíží endurovému modelu Slash. Jedná se tedy o kolo pro ty, kteří to chtějí pálit dolů co nejrychleji bez ohledu na to, co mají pod koly, avšak zároveň nechtějí high-pivot konstrukci.



A jaká je elektrická varianta? Zásadně lepší než ta předchozí! Nabízí totiž nový motor s názvem TQ HPR60. Ten disponuje 60 Nm točivého momentu a zabírá i v nižší kadenci. Napomáhá to přirozenosti při jízdě. Zásadní výhodou je jeho nízká spotřeba energie, jenž má důsledek v dlouhém dojezdu. Tomu pomáhá i kapacita baterie, jenž byla zvýšena z 360 Wh na 580 Wh. Zároveň si pořád může jezdec přidat externí baterii TQ Range Extender o kapacitě 160 Wh. Přepracován byl rovněž i displej.




Poslední novinkou je návrat programu Project One. V něm umožňuje Trek svým zákazníkům poskládat kolo přesně dle jejich představ. Navolit si tak lze úplně všechno od řazení až po variantu představce. Zároveň se s tím pojí i speciální lakování. Do tohoho projektu tedy nově vstupují i modely Fuel a Fuel+. Platí to pro všechny karbonové varianty a hliníkovou v klasické variantě.




Co na ně říkáte?
Vojtěch Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Vojtěch
Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Náhled
Náhled
Náhled

Všechna práva vyhrazena. © 2024 Ondřej Vincenc, Steve Osyka

Obchodní podmínky . Podmínky ochrany osobních údajů