Loading...
Elektrický High-pivot?! Trek představil pekelné kombo!

Elektrický High-pivot?! Trek představil pekelné kombo!

24/07/2024

Jste fanoušky elektroendura a zároveň máte rádi moderní geometrii? Přesně pro vás si Trek připravil novou verzi svého nejoblíbenějšího enduro modelu! Kolo bylo pojménováno Slash+ a představuje spojení elektroendura a konstrukce typu High-Pivot. V balíčku, který uživatel dostane, samozřejmě nechybí standartní zdvihy 170 vpředu i vzadu, mullet nebo nastavitelná geometrie.



Výhoda konstrukce High-Pivot spočívá v tom, že osa zadního kola se při kompresi nepohybuje pouze nahoru, ale i dozadu. To v praxi znamená snadnější překonávání překážek s ostrými hranami a tedy v konečném důsledku i vyšší rychlost. Jedinou překážkou v už tak složitém systému je to, že při prodloužení vzdálenosti mezi zadní osou a středem se napíná řetěz a způsobuje zpětný ráz do pedálů. To Trek dokázal vyřešit pomocí použití systému se dvěma kladkami. Spodní byla navíc přepracována a vylepšena použitím vodítka řetězu. Celá geometrie bude navíc proměnná. Rám obsahuje flip-chip, díky němuž lze měnit geometrii zadní stavby a zejména pak speciální misky hlavového složení, které umožňuje měnit úhel hlavové trubky o 1 stupeň. To vše doplňuje mullet velikost kol, kdy je přední 29 palcové kolo v kombinaci s menším 27,5 palcovým zadním kolem. V Treku se samozřejmě myslelo i na ochranu. Spodní rámovka je vybavena robustními chrániči a pod vrchní vstvou laku se nachází Carbon Armor.



Geometrie je následující. Úhel hlavové trubky je 63,5 ± 1°, efektivní úhel sedlové trubky přibližně 77° v závislosti na velikosti a umístění misek hlavového složení a délka řetězové vzpěry v závislosti na velikosti od 434 mm do 445 mm



Motor, který byl do nového Slashe použit, nese označení TQ HPR50. Z toho se dá na první pohled vyčíst, že disponuje točivým momentem 50 Nm. Jeho charakteristickou vlasností je skvělá kultivovanost. Kolo zní spíše jako klasické než elektrické. Tento motor má Trek dlouhodobě prověřený u svého modelu Fuel EXe. Baterie je odnímatelná. Uložena je ve spodní rámové trubce. Její kapacita narostla na 580 Wh. K dispozici bude i Range Extender s hodnotou 160 Wh.



Pro zákazníky bude kolo k dispozici ve dvou variantách. První z nich ponese číselné označení 9.7 a osazena bude vidlicí Fox Rhytm 38 a tlumičem Fox Performance Float X. Kola budou Bontrager Line Comp 30 s obutím Bontrager XR5 Team Issue. Sada bude od Shimana a bude se jednat o kombinaci řad XT a SLX. Brzdy budou rovněž od Shimana, konkrétně čtyřpístkové M6120. V této konfiguraci je hmotnost 20,38 kg.



Druhá verze bude mít číslo 9.9. O odpružení se stará vidlice RockShox ZEB Ultimate a tlumič RockShox Vivid Ultimate. Kola zůstávají skoro stejná, akorát je přípona Comp vyměněna za příponu Pro. Osazeny budou kombinací pneumatik Bontrager SE6 a SE5 Team Issue. Pohon je zajištěn sadou Sram X0 AXS a brzdy Sram Maven Silver. Takto činí hmotnost 20,88 kg.

Co na něj říkáte?
Vojtěch Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Vojtěch
Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Náhled
Náhled
Náhled

Všechna práva vyhrazena. © 2024 Ondřej Vincenc, Steve Osyka

Obchodní podmínky . Podmínky ochrany osobních údajů