Loading...
Čínské rámy s falešnou nálepkou UCI?!

Čínské rámy s falešnou nálepkou UCI?!

18/10/2024

Kontinentální tým Saint Pirans z Velké Británie je v pěkném maléru! Odhalilo se totiž, že kola, které používali jezdci týmu byly v realitě levné čínské výrobky a samolepka schválení UCI zde byla jen doplněna na oko. Jinak by se tým nemohl účastnit profesionálních závodů.



V roce 2022 v týmu vznikly obavy o bezpečnost a kvalitu rámů od hlavního sponzora - Lappieru. To však výrobce rázně odmítl a na kola navíc nebyly vyhlášeny žádné svolávací akce. World Tour tým Groupama-FDJ, jezdící na kolech stejné značky, ostatně žádné problémy nezaznamenal. Saint Pirans tehdy do bezpečnosti údajně investovali něco kolem 100 000 liber.



Následně vyměnili hlavního sponzora za Trek. V krátkém období, kdy byl tým bez kol, zakoupili Britové rámy zvané "Integrated Road Bike Disc Frame". Ty distribuuje společnost zvaná Light Carbon. Tato společnost nabízí i nalakování na zakázku. Toho však tým ani nevyužil a tím ještě podezření zvýšil. Jezdci kolo navíc nazývali "wu-chanskou zbraní".

Kola k prohlédnutí zde: "Integrated Road Bike Disc Frame"

A říkáte si, jestli bezpečnost těchto rámů nemůže být přeci horší než u Lappieru? Je tomu tak, avšak Pascoe to absolutně bagatelizoval, ačkoliv si jezdci stěžovali, a tvrdil, že tyto rámy naprosto splňují UCI standardy. To ostatně vyplynulo z WhatsAppové konverzace, která unikla.

Celý tým se k tomu nyní vyjádřil:

"Bezpečnost jezdců zůstává v Saint Piran nejvyšší prioritou. Proto bereme veškerou komunikaci týkající se integrity našeho vybavení velmi vážně. Na základě kontaktu s týdeníkem Cycling Weekly jsme přizvali externího poradce, aby urychleně přezkoumal proces, kterým jsme v roce 2022 nakoupili neznačkové rámy používané pro malý počet závodů před přechodem na značku Trek. Po podrobné kontrole můžeme potvrdit, že neznačkové rámy nebyly v souladu s procesem regulace UCI.

Dotyčná kola byla zakoupena od zavedeného výrobce, který splňuje požadavky UCI, a to v krátké době po velmi vážných obavách o bezpečnost našich tehdejších sponzorovaných kol. Společnost Saint Piran jednala na základě doporučení výrobce a externího odborníka a pochopila, že jsou po celou dobu v souladu s předpisy UCI. Ukazuje se, že tato rada byla nesprávná. Nyní jsme tuto skutečnost oznámili UCI a British Cycling a budeme se řídit jejich rozhodnutím. Týdeníku Cycling Weekly jsme nabídli možnost nahlédnout do naší interní dokumentace týkající se tohoto problému a doufáme, že této možnosti využije.

Rámy splňovaly všechny normy ISO a jejich geometrie a konstrukce odpovídala předpisům UCI, takže nedošlo k žádnému zvýhodnění. Cítíme se uklidněni, že díky interním personálním a strukturálním změnám, které jsme od té doby provedli, máme nyní zavedený důkladný proces kontroly a řízení kvality."

Dále bylo v prohlášení ještě vyvráceny podezření, že tým je na tom špatně, co se finanční stránky týče, a nezvládá vyplácet mzdy zaměstnancům a dodavatelům.


Zda-li bude tým nějakým způsobem potrestán se zatím neví. UCI se během vyšetřování nechce k ničemu vyjadřovat. Dle pravidel mezinárodní cyklistické unie může být za zneužití ochranného štítku udělana pokuta o 10 do 100 tisíc švýcarských franků. To je v přepočtu něco od 270 tisíc do 2,7 milionů korun.

Každopádně to rozhodně působí jako odstrašující případ.

Zdroj fotografií: Saint Pirans
Vojtěch Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Vojtěch
Dušánek
vojta.dusanek@seznam.cz

Jmenuju se sice Vojta, ale v redakci mi nikdo neřekne jinak než Véna. Kolo mě provází vedle dalších sportů od útlého dětství, nicméně v posledních pár letech jsem tomu propadl úplně. Na Cyklistickým...

Náhled
Náhled
Náhled

Všechna práva vyhrazena. © 2024 Ondřej Vincenc, Steve Osyka

Obchodní podmínky . Podmínky ochrany osobních údajů