Loading...
Basso Sempre Veloce: Rychlost, pohodlí a styl v jednom balení

Basso Sempre Veloce: Rychlost, pohodlí a styl v jednom balení

20/01/2025

K čemu je rychlé kolo, pokud je nepohodlné a nevydržíte na něm sedět celý den? Podobnou otázku si položili inženýři z italské firmy Basso a na světě je nové SV – Sempre Veloce – rychlé kolo vyplňující mezeru mezi závodními speciály a all-road koly. Novinka nabízí lepší aerodynamiku, větší průchodnost plášťů a s tím spojené pohodlí. Nově jsou k dispozici dvě varianty kombo řídítek a odolnější hlavové složení.



Basso je italská rodinná firma s více než 45 lety zkušeností. Jejím zakladatelem je Alcide Basso, mladší bratr mistra světa z roku 1972 Marina Bassa. Alcide začínal stavět nejprve ocelová kola v roce 1977 doma, později s nástupem hliníku jako nového materiálu se firma zvětšovala. Dnes firma nabízí několik silniční a gravel kol nejen pro výkonnostní cyklisty, ale také pro e-bikery.


Nové trendy si žádají nový rám

Nové Sempre Veloce navazuje na model Diamante SV. Jejich vzhled je na první pohled stejný, ovšem proběhly změny, které kolo posouvají na novou úroveň. Rám má nové profily trubek, což zmenšilo přední siluetu kola o 16 % a tedy vylepšilo i aerodynamiku kola. Zároveň se přepracovala i maximální průchodnost plášťů na nových 35 mm oproti původním 32 mm. Na první pohled se tři milimetry mohou zdát zanedbatelné, ale v době, kdy bylo představeno Diamante SV, bylo zvykem vozit šířku pláště 28 mm, dnes už i profesionálové sahají po „dvaatřicítkách“. Navíc je kolo stavěné primárně pro nadšené cyklisty, kterým jde v první řadě o svižnou jízdu, ale potrpí si i na větší komfort než profíci.Nové profily Semprev Veloce (zdroj: bassobikes.com)Nové profily Sempre Veloce (zdroj: bassobikes.com)


Ke komfortu přispěla i spolupráce s bike-fittingovou společností 4Performance, která do vývoje přinesla analýzu biomechaniky a ergonomie. Výsledkem je tedy lehce pozměněná geometrie, která přináší větší pohodlí nám wannabe závodním cyklistům. Konkrétně se jedná o zkrácení sedlové trubky, která v kombinaci se zámkem sedlovky 3B Clamp „pochytá“ vibrace, a zvýšení stacku, které přináší uvolněnější pozici.

S komfortem většinou nebývá spojována nízká váha, ovšem u nového SV je udávaná hmotnost rámu 780 gramů ve velikosti 53 (pro postavu 172 až 180 cm). Vidlice pak váží 370 gramů, což ve výsledku činí rámový set s hmotností 1150 gramů a podle Basso se jedná o nejlehčí set aero kola.



Dva kokpity na výběr

Společně s novým rámem byl představen i kokpit Fuga, který v nabídce doplňuje již ověřenou Levitu. Oba kokpity jsou samozřejmě karbonové a jsou uzpůsobené pro vnitřní vedení brzdových hadic, jak je dnes zvykem. Fuga je novým přírůstkem do fungujícího ekosystému komponentů Basso, takže lze nyní kolo konfigurovat pomocí různých kombo řídítek bez potřeby měnění podložek pod představcem.  Původní Levita je k dispozici ve variantách 40 cm, 42 cm a 44 cm v horním úchopu, přičemž mají 4° flare. Nová Fuga má pouze jeden rozměr, a to 37 cm v horním úchopu a díky 6° flaru nabízí dolní úchop 40 cm. Možné délky představce jsou u obou modelů od 90 do 130 milimetrů, Fuga nyní nabízí i možnost kratšího 80mm představce. Hmotnost obou kokpitů se pohybuje kolem 310 g v závislosti na zvolené kombinaci.

Nové kombo Basso Fuga (zdroj: bassobikes.cNové kombo Basso Fuga (zdroj: bassobikes.com)

Inovací v systému řízení je i nové ložisko hlavového složení, u kterého Basso udává třikrát delší životnost. Zvýšená výdrž zajistí logicky menší náklady na údržbu, která je u kokpitového řešení náročnější.


Designy líbivéVýbavy topové.  Ceny přiměřené?

Jelikož vzhled silničních kol je u mnohých na prvním místě dalo si Basso s novými designy, dle mého názoru, opravdu záležet. K výběru jsou hned čtyři barevné varianty. Nejklasičtější černé provedení s názvem Pure Black nabídne lesklý lak, pod kterým je viditelná struktura karbonu. Z opačné strany spektra je varianta Burano White s matným povrchem. Pro zastánce barevnějších designů je varianta Viola Galaxy, která tvoří při dopadu slunečních paprsků „chameleon“ efekt s modrofialovými odstíny. Poslední barvou je design pojmenovaný Rosso Vivo. Ten kombinuje černou barvu s prosvítajícím karbonem a chromovou barvu, navíc je doplněn o červené detaily. Specialitou tohoto designu je možnost řídítek Fuga rovněž v chromovém provedení.

Barva PURE BLACK (zdroj: bassobikes.com)

Ve výbavě se na ničem nešetřilo a nejlevnější specifikací je 12rychlostní Ultegra s karbonovými koly DT Swiss ERC 1600 s cenou 7 949 euro. Dále je možné kolo osadit nejvyšší sadou Dura Ace, pro milovníky bezdrátu jsou tu sady SRAM Red a Campagnolo SuperRecord. Zapletená kola je pak možné měnit za Fulcrum Sharq, případně Campagnolo Bora WTO. Rovněž platí, že kolo je možné nakonfigurovat dle vašich preferencí, a kromě zmíněných barev a komponentů si můžete pohrát s délkami klik, nebo s rozměry kombo řídítek. V nabídce je i samostatný rámový set, ke kterému je za cenu 4 999 euro dodávána sedlovka a řídítka.

Barva VIOLA GALAXY (zdroj: bassobikes.com)Barva VIOLA GALAXY (zdroj: bassobikes.com)

Ceny pro český trh zatím oficiální distributor zatím nezveřejnila, ale dá se předpokládat, že v základní výbavě bude kolo dostupné za přibližně 190 tisíc a v topových výbavách okolo 280 tisíc. Nejbližším konkurentem jsou pravděpodobně značky další italské značky Colnago, Pinarello a Willier. Colnago C68, které je podobně navrženo s ohledem na cyklisty amatéry, stojí přibližně o 35 tisíc víc. U Pinarella a Willieru se ceny pohybují přibližně podobně jako u Bassa, ale je nutné dodat, že jejich rámy nejsou vyráběné a lakované v Itálii.


Suma sumárum Basso představilo kolo, které by mělo pomoci amatérským cyklistům získat rychlost za udržení komfortu, což na závodních strojích může být náročnější. Pro většinu jezdců však nebude rozhodující, zda na tomto kole získají několik sekund k dobru. U tohoto kola jde primárně o to, že jezdci nabízí pocit luxusu a zároveň příjemného svezení. Navíc k čemu by vám bylo rychlé kolo, které nevypadá tak dobře jako nové Basso Sempre Veloce.


zdroj: bassobikes.com

 

Honza  Vališ
honza-valis@seznam.cz

Dříč. Garderobiér. Toho času na off season.

Honza
Vališ
honza-valis@seznam.cz

Dříč. Garderobiér. Toho času na off season.

Náhled
Náhled
Náhled

Všechna práva vyhrazena. © 2024 Ondřej Vincenc, Steve Osyka

Obchodní podmínky . Podmínky ochrany osobních údajů